The-Iceman-in-Finland.reismee.nl

Dag 7 in Finland

Vandaaggingen we heel vroeg wandelen in het Koli N.P met flink wat klimwerk .Dit Finse Nationaal Park Koli ligt aan de oevers van het Pielinen-meer .Het 30 km² grote park is gelegen op het grondgebied van de gemeenten Joensuu ,Lieksa en Kontiolahti in Noord- Karelië. Het bekendste punt in het park is de 347m. hoge top Ukko-Koli die een uitkijkpunt vormt over het Pielinen-meer en de bossen in het oosten. Nabij de top staat een bezoekerscentrum en Hotel Koli. In de zomer is er een kabellift naar de top. Wij doen het met de trappen, dus voor elk wat wils .. Wat was het uitzicht daar boven mooi. Hier toch eventjes van genoten. Daarna zijn we verschillende lussen gaan wandelen , de ene mooier dan de andere . Maar wat een uitzicht heb je hier. Jammer dat we hier niet langer kunnen vertoeven . Maar hier komen we zeker nog eens terug . Over de middag was het tijd om wat te eten . Zoals gewoonlijk op zondag ( in scandinavië ) is er een lunchbuffet van 12.00u tot 15.00u aan ( 20€ ) en dit in ieder eetgelegenheid . Hier maakten we gretig gebruik van . Na de middag deden we nog twee lussen van 11km en sloten we de dag af met een terrasje aan de haven . Morgen trekken we terug meer naar het zuiden.