The-Iceman-in-Finland.reismee.nl

Dag 11 en 12 in Finland

Vandaag vroeg vertrokken richting luchthaven om de wagen op tijd af te leveren. Op de luchthaven namen we de citybus naar het centrum van de stad . Heel gemakkelijk en goedkoop ( ½ u ) . We overnachten in het Domus Academica Hostel. Dat zijn ruime studentenkamers met keuken en frigo . Dit Hostel is ook maar 2 maanden open in het jaar . Gemakkelijk maar niet al te goedkoop. Je hebt in de buurt heel wat winkels en café’s …toch een pluspunt en dit allemaal op een kwartiertje van het centrum .Het onthaal was super vriendelijk . Na het uitpakken gingen we op stap richting centrum , het station van Helsinki was volgens verschillende bronnen de moeite waard en inderdaad prachtig bouwwerk . S’avond ‘s gingen we op zoek naar het eetadresje die ze bij Trotter aanraden. Ravontola “ Konstan Möljä “ Onze volgende dag hebben we ingevuld met het bezoeken van de klassiekers van de stad . Domkerk van Helsinki , Senaatsplein , Uspenski kathedraal, Centraal Station, Temppeliaukio kerk en Esplanade park en nog vele andere plaatsen . Onze laatste avond gingen we naar het strand om van de zonsondergang te genieten , vele mensen waren van hetzelfde gedacht want het strand zat vol met locals . Prachtige sfeer . Nadien dronken we nog een laatste pint en evalueerdenwe onze reis . Finland is een prachtig land met een zeer gevarieerde en rijke natuur. Ieder streek heeft zijn eigen karakter. Wij hebben dit prachtige land met de auto verkend ,via de Westkust en het midden van Finland zijn we naarHelsinki terug gereden. Een heel erg mooi land waar de natuur nog natuur is zoals het oorspronkelijk bedoelt is, en waar de mensen nog in rust en in ruimte kunnen leven. Finland…Kiitos !!